Algemene Voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN
Account aanmaken
Je hebt de mogelijkheid om bij Labeld een account aan te maken. Dit hoeft echter niet! Ook zonder account kun je een bestelling plaatsen. Een account biedt wel enkele voordelen:
- het betaalproces gaat sneller.
- je kunt je bestelling(en) bekijken en volgen.
Bestelling & prijzen
Alle prijzen die worden aangegeven zijn inclusief BTW en verzendkosten binnen Nederland.
Bij bestelling ga je akkoord met de bestellings- en leveringsvoorwaarden van Labeld. Als de prijs van het artikel stijgt tijdens een lopende bestelling, dan betaal je de prijs die geldig was tijdens jouw bestelling. Tenzij er sprake is van een verhoging als gevolg van een storing en/of fouten op de website waardoor de prijs niet meer in verhouding staat tot het product. Labeld heeft dan het recht deze producten niet te verzenden. Je wordt per mail hiervan op de hoogte gebracht.
Bevestiging & reservering:
Na je bestelling ontvang je eerst een automatische bevestigingsmail met een overzicht van de bestelling en de totale kosten.
Afhankelijk van een artikel dat opvoorraad is of besteld geldt de genoemde levertijd.
Betaling & levering:
Labeld kent twee manieren van veilig online betalen. Je krijgt tijdens het bestelproces automatisch deze vraag voorgelegd:
- Overschrijven op NL19SNSB0896044203 t.n.v. Labeld te Apeldoorn. Voor buitenlandse klanten:
Je bestelling wordt verzonden zodra Labeld jouw betaling heeft ontvangen, in de regel duurt dit 3-5 dagen. - Via iDEAL (via Sisow): vertrouwt, veilig, makkelijk en de meest gebruikte online betalingsmethode in Nederland. Je rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van jouw bank. Het bedrag wordt direct van jouw betaalrekening afgeschreven en Labeld ontvangt meteen het bericht dat de betaling is ontvangen.
Lees hier de uitgebreide informatie over veilig online betalen.
Bij artikelen die op voorraad zijn, zullen die na betaling verzonden worden. Bij de op bestelling gemaakte artikelen wordt een levertijd afgesproken.
Labeld kan niet aansprakelijk worden gesteld voor leveringen die later arriveren dan de aangegeven levertijd. Daarnaast behoudt Labeld het recht om de bestelling te cancellen en het overgemaakte bedrag terug te storten.
Gratis verzending binnen Nederland!
Labeld verstuurt jouw pakje met standaard briefpost (zonder Track&Trace) en grotere bestellingen (afhankelijk van gewicht en grootte) met standaard pakketpost (met Track&Trace).
Voor meubels geldt dat ze of afgeleverd en opgehaald kunnen worden in Apeldoorn of opgehaald en na bewerking afgeleverd op een door u aangegeven adres. Hiervoor geldt een kilometervergoeding van € 0,65 p/km. De afstand Apeldoorn - uw locatie en terug.
Labeld maakt voor het verzenden van je bestelling gebruik van PostNL. Tijdens de verzending ligt de verantwoordelijkheid voor het artikel bij het postbedrijf. Bij verlies, diefstal of beschadiging tijdens de verzending of overschrijding van de aangegeven levertijd door PostNL is Labeld niet aansprakelijk te stellen. Mocht dit jou overkomen neem dan contact op met ons via info@labeld.nl. Labeld probeert dan samen met jou tot een goede oplossing te komen.
Mocht het item onverhoopt toch beschadigd aankomen zonder dat dit toe te kennen is aan PostNL, dan valt dit onder de garantie. Lees hiervoor de voorwaarden onder garantie en ruilen/retourzending
Je kunt het artikel ook op komen halen. Kies tijdens het bestelproces voor afhalen en contant bij afhalen/uitchecken. In overleg wordt er een dag en tijd afgesproken.
Maat:
Bij de meeste sieraden staat een maat aangegeven, bij de armbanden kun je vaak jouw polsmaat aangeven. Wil je liever een andere lengte of maat dan kun je jouw wens kenbaar maken tijdens het bestelproces bij 'opmerkingen'.
Mocht na ontvangst blijken dat het niet past en wil je het vermaakt hebben dan doen wij dat kosteloos. Echter zijn de verzendkosten voor jouw rekening. Voorkom dit door de juiste maat door te geven.
Tip: meet jouw polsmaat strakgemeten op voor de juiste maat of bepaal de lengte van de ketting aan de hand van een oude ketting.
Gebruiksadvies sieraden:
Labeld maakt gebruik van kwalitatief goede materialen. Toch blijft een sieraad een delicaat product dat met zorg behandeld dient te worden. Hieronder vind je enkele adviezen m.b.t. gebruik.
-
Berg je sieraad zorgvuldig op; laat het niet in het zonlicht liggen. Bewaar ze bij voorkeur op een donkere, niet vochtige plaats.
-
Ga niet afwassen, douchen, sporten of slapen met een sieraad om.
-
Kijk uit met parfum, hairspray of bodylotion; laat dit goed drogen voordat je het sieraad om doet.
-
Sieraden van glas, schelp en halfedelsteen zijn kwetsbaar en kunnen stuk gaan of een blijvende scheur krijgen als je ze laat vallen: doe voorzichtig!
-
Een sieraad van metaal kan krassen krijgen door het dragen of stoten.
-
Afhankelijk van de PH-waarde van je huid kunnen sommige metalen verkleuren en/of verkleuringen op je huid veroorzaken. Eventueel kun je vooraf het sieraad bewerken met metaallak of blanke nagellak.
Garantie
Het materiaal voor onze handgemaakte producten is zorgvuldig uitgezocht. Labeld streeft ernaar om zo veel mogelijk gebruik te maken van nikkel- en loodvrij materiaal maar is hierin afhankelijk van de informatie die gegeven wordt door de leverancier. Op de sieraden zit 6 maanden garantie. Echter niet wanneer er sprake is van:
-
Natuurlijke slijtage.
-
Vlekken of verkleuringen veroorzaakt door water, parfum, cosmetica en de zuurgraad/PH-waarde van je huid.
-
Kralen of ornamenten die gebroken of beschadigd zijn doordat ze zijn gevallen.
-
Klachten die ontstaan zijn door verkeerd gebruik van de sieraden.
Mocht een sieraad, ondanks zorgvuldig gebruik, toch een defect gaan vertonen, en valt het binnen de garantie, dan wordt het kosteloos (muv de verzendkosten) door Labeld gerepareerd of je kunt het ruilen tegen een andere sieraad voor hetzelfde bedrag. Uitleg over de retourzending vind je hieronder.
Gaat een sieraad stuk buiten de garantieperiode dan kan Labeld het repareren tegen een kleine vergoeding (afhankelijk van het sieraad tussen € 7,50 - € 27,50 + de kosten van eventueel extra materiaal en verzendkosten).
Ruilen/retourzending:
Omdat elk sieraad uniek is en Labeld vaak gebruik maakt van natuurlijke materialen zoals leer, vacht, glaskralen en metalen kan het uiteindelijke sieraad afwijken van de foto op de website.
Als het artikel (muv de op maat gemaakte sieraden) niet aan jouw verwachtingen voldoet dan kun je het, ongeacht de reden, naar ons terug sturen. Dat kan op de volgende manier:
Stuur ongeacht de reden een mail naar info@labeld.nl en geef aan dat je een sieraad retour wilt zenden. Je kunt dan meteen jouw voorkeur aangeven of je het sieraad wilt inwisselen voor een ander sieraad, het aankoopbedrag terug gestort wilt hebben of (als je een account hebt) het aankoopbedrag als shoptegoed op je account gestort wilt hebben.
Voorwaarden retourzendingen:
-
Je dient dit binnen 14 dagen aan ons te melden en binnen 21 dagen naar ons terug te sturen (zie adres onderaan deze pagina).
-
Verstuur de retourzending veilig in een bubbeltjesenveloppe of brievenbusdoos. Ringen dienen altijd in een brievenbusdoos op de post gedaan te worden.
-
Na ontvangst van de retourzending wordt het aankoopbedrag binnen 10 dagen op jouw rekening teruggestort maar alleen als het artikel in ongebruikte en onbeschadigde staat is.
-
Verzendkosten voor retourzendingen worden niet vergoed en ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.
-
Bij vermissing vraagt Labeld naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan voor aangetekend verzenden.
Als het artikel is beschadigd aan komt zonder dat daarbij PostNL iets te verwijten valt, dan dien je direct na ontvangst contact op te nemen metLabeld. In overleg wordt er dan gezocht naar een passende oplossing. Dit kan zijn: vervanging van hetzelfde product, terugstorten van het aankoopbedrag, het ontvangen van een tegoedbon of ander product. Voor het overige gelden bovengenoemde voorwaarden.
Heb je een iets op speciaal op bestelling laten maken dan kan dit in principe niet geretourneerd worden. Ben je echter, ondanks het gebruikelijke uitgebreide e-mailcontact vooraf, niet tevreden met het ontwerp dan maakt Labeld eenmalig een ander ontwerp tegen een meerprijs van maximaal € 22,50 (afhankelijk van het ontwerp) + de kosten van eventueel extra materiaal en verzendkosten. Het is dan wel handig om vooraf goed na te denken over welke veranderingen je aan wilt laten brengen. Ook voor deze retourzending geldt dat de verzendkosten voor retourzendingen niet worden vergoed en ongefrankeerde retourzendingen niet worden geaccepteerd. Bij vermissing vraagt Labeld naar een verzendbewijs. Wil je geen risico lopen dat de verzending zoek raakt kies dan voor aangetekend verzenden.
Suggesties, vragen & klachten:
Labeld zet zich tot het uiterste in om de artikelen met de grootst mogelijke zorg en aandacht te maken, de websop zo veel mogelijk up to date te houden en jouw bestelling zo goed mogelijk af te handelen. Ondanks dit streven kan het zijn dat er soms iets mis gaat. Mocht dit zo zijn dan staan wij er open voor om samen tot een oplossing te komen. Ook zijn wij erg blij met feedback en tips om onze site en collectie te verbeteren. Heb je een suggestie, vraag of klacht mail ons dan op info@labeld.nl. We nemen dan zsm contact met je op.
Veiligheid:
Vanwege de kleine onderdelen zijn de sieraden van Tresj niet geschikt voor kleine kinderen. Tresj is niet verantwoordelijk voor eventuele ongelukken die kunnen gebeuren tijdens het gebruik of het dragen van haar producten.
Betaling- en contactgegevens & registratie:
Labeld
Maartje Vrolijk
Ruysdaellaan 1
7312 MH Apeldoorn
+31(0)55 312 50 40
+31(0)6 15245301
SNS rekening: NL19SNSB0896044203 tnv Labeld te Apeldoorn
KvK Apeldoorn nr.: 55797687